Sveiki, apsilankę tiflopedagogės skyrelyje.
 
      Esu Šilutės lopšelio – darželio „Ąžuoliukas“ tiflopedagogė. 1998 m. Šiaulių universiteto Kvalifikacijos institute įgijau tiflopedagogės kvalifikaciją.
    Daugiau kaip 85% informacijos žmogus suvokia regėjimu, todėl labai svarbu laiku pastebėti vaikų regėjimo sutrikimus. Jei pagal amžių nepakankamai išlavėję vizualiniai procesai, vaikui sunku lyginti daiktus pagal dydį, aukštį, ilgį, įvardinti atliekamus veiksmus, suvokti erdvinius daiktų ryšius, įsiminti raides, skaitmenis, skirti spalvas, formas, dėlioti siužetinius paveikslėlius. Didaktinių priemonių pagalba lavinu vaikų regimąjį suvokimą, atmintį, dėmesį, akies ir rankos koordinaciją, mokomės pratimų akių poilsiui. Ypač daug dėmesio skiriame aplinkos pažinimui, smulkiosios motorikos lavinimui, bendradarbiavimui su šeima ir kitais pedagogais. Praktika rodo, kad kryptingas korekcinis ugdymas tobulinant regimuosius suvokimus, vaizdinius bei sąvokas, suteikia galimybę silpniau matantiems vaikams sėkmingai integruotis į bendraamžių grupes.
SAM_0191
 
Jei gydytojas vaikui nustatė regėjimo sutrikimą,
tuomet tėveliai kartu su tiflopedagoge gali parinkti jam tinkamiausią ugdymo(si) būdą.
 
 Kada reikėtų susirūpinti vaiko regėjimu?
  •   Jei akimis neseka žaislų, nereaguoja į aplinką;       
  •   jei kumšteliais trina akytes arba jo akytės bijo šviesos;             
  •   jei žaislą ima viena ranka;             
  •   jei labiau reaguoja į garsus;
  •   jei kreipia akutes į tą pusę, iš kurios ką nors girdi;     
  •   jei žaislus apžiūrinėja iš arti;
  •   jei skundžiasi akių nuovargiu, skausmu, žiūri iš labai arti arba prisimerkęs.
                    Tuomet nieko nelaukus vaiką reikia vesti pas akių gydytoją.