Esu socialinė pedagogė Rasa Drobnienė. Lopšelyje-darželyje “Ąžuoliukas” dirbu nuo 2021 m. rugsėjo mėn.
Socialinis pedagogas teikia pagalbą vaikams, turintiems socialinių įgūdžių trūkumų, tokių kaip bendravimas ir bendradarbiavimas:
- Ugdo vaikus socialinių įgūdžių, kurie padeda labiau pasitikėti savimi, tapti draugiškesniais, formuoti gerus santykius su bendraamžiais, labiau susikaupti ir būti atkaklesniems, kai reikia pastangų atlikti tam tikras užduotis. Ugdo gebėjimą išreikšti nusivylimą, pyktį ir džiaugsmą ir būti dėmesingais atliekant užduotis ar dalyvaujant veiklose;
- Veda individualias ir grupines veiklas bei pratybas, parenka tinkamus metodus, atitinkančius vaikų amžių;
- Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veiklose, jeigu reikia konsultuoja mokytojas bei tėvus, kurie turi vaikų su bendravimo įgūdžių sutrikimais.
Norėdami, kad vaikai laikytųsi taisyklių, tėvai turi patys tapti taisyklių laikymosi pavyzdžiais. Labai svarbu, kad vienu metu vaikui būtų nurodomas vienas reikalavimas ar prašoma laikytis vienos taisyklės, bet ne kelių iš karto. Už tam tikrų taisyklių laikymąsi vaiką galima paskatinti išpildant kai kuriuos jo mažus norus.
Namie turite rodyti pavyzdį pasidalijant tam tikru daiktu ar skanėstu tarpusavyje, kad vaikas matytų jog tai yra gražu ir kelia geras emocijas. Siūlyčiau saldainius, vaisius ar kitus skanėstus šeimoje dalintis visai šeimai kartu po lygiai, ta tarpe ir tėvams. Pačių tėvų pavyzdys yra vienas pirmųjų veiksnių, dalyvaujančių vaikų ugdyme
Vaikų draugiškumui lavinti naudingi įprasti ir vaidmenų žaidimai, filmai, knygų skaitymas, kurių metu galima aptarti, ką veikėjas šiuo metu jaučia, kodėl jis taip supyko ant kito veikėjo ir pan.
Noras turėti daiktą tokiu atveju išduoda norą patirti trokštamą, bet negaunamą meilę ir emocinę šilumą. Todėl, pastebėjus godumo požymius, pagalvokite, ar vaikui parodoma pakankamai šilumos ir dėmesio. Jeigu vaikas jaučiasi mylimas, yra laikomasi taisyklių ir yra ribos, tada jis jaučiasi saugus.